Luchtgeweer, luchtgeweer / visueel gehandicapten
Luchtpistool

Luchtdruk
Het schieten met luchtdrukwapens, zowel luchtgeweer als luchtpistool, is een relatief goedkope tak van de schietsport. Mede daardoor wordt het “luchtdrukschieten” met name door junioren beoefend, maar uiteraard ook door volwassenen. Sportschieten met luchtgeweer of luchtpistool vindt plaats op een schietschijf over een afstand van 10 meter.

Kleinkaliber geweer
Grootkaliber geweer*

Geweer
Gemakshalve onderscheiden we bij het geweerschieten twee wapengroepen: Kleinkaliber-geweer (KKG) en Grootkaliber-geweer (GKG). Beide onderdelen worden beoefend vanuit drie houdingen, namelijk staand, knielend, liggend of in een combinatie van deze 3-houdingen.
Bij KKG wordt geschoten op een schietschijf over de afstanden 12, 50 en 100 meter en bij GKG over de afstanden 100, 300, 400 en zelfs 500 meter.

Kleinkaliber pistool
Grootkaliber pistool*

Pistool
De techniek van het pistoolschieten verschilt totaal van die van het geweerschieten. De meeste pistooldisciplines worden verschoten op schietschijven, over de afstanden 10, 25 en 50 meter.

Target Sprint
De KNSA-discipline Target Sprint is een uitdagende combinatie van schieten (Target) en hardlopen (Sprint) en vereist van de sporters een goede schiettechniek en fysieke fitheid. Het contrast tussen een hoge hartslag en snelle ademhaling door het hardlopen en het zo stil mogelijk houden van het geweer tijdens het schieten, maken Target Sprint tot een unieke sportvorm.

* externe locatie

Voor meer informatie: info@svmartini.nl
S.S.V. Martini is KNSA
gecertificeerd